موضوع: کاربراتور پراید
-
23 مرداد 1398, 11:09 #51
سلام از اونجایی ککاربرات ماشین منم همین مشکلو داشت فقط یه وکیوم ساسات میخواد عوض کنید صدرصد خوب میشه مطمئن باشید
شما رفتی اونجا بگو یه وکیوم ساسات واسم عوض کن چون بشینی مشکل رو بگی کلا کاربرات رو باز میکنن اخرشم هیچی
من الان میدونم مشکل ماشینت اینه ک وقتی ماشین سرده روشن میکنی لحظهای اول ماشین بدکار میکنه دود میکنه تا اینکه دور موتورتو تا۳/۵بالا ببری همین ک بالا بردی همهچیز عادی میشه
من این مشکل رو که داشتم ماشینم دود میکرد یه تعمیرکار میگفت باید موتورو باز کنی واشر ساق سوپاپت خرابه ولی شکر خدا گوش ندادم چون خودم میدونستم مشکل از کاربرات.ویرایش توسط armanhamedan : 23 مرداد 1398 در ساعت 11:16
-
23 مرداد 1398 11:09 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- محل سکونت
- tuningforum.ir
- نوشته
- 1026
-
23 مرداد 1398, 11:12 #52
سلام داداش وقتی که ماشینت کم جون شد ماشینو نگه دار چند دقیقه بعدش شروع کن به حرکت اگه خوب شد کاربراتت سرویس میخواد باید باز بشه سرویس بشه.
چون این حالت که شما میگی واسه منم پیش اومد حتی وقتی معکوس هم میدادم ماشین جون نداشت راه بره همش دنده کم میکردم ماشینمم کم جونتر میشد باید چند دیقه توقف کامل میکردم تا خوب بشه ولی بعد از چند دقیقه کارکرد همونجور میشد.ویرایش توسط armanhamedan : 23 مرداد 1398 در ساعت 11:16
-
23 مرداد 1398, 12:26 #53
سلام
ممنون داداش
ولی خودم کم دست کمی از مکانیک ندارم تو عیب و این چیزا به حرفای مکاینی تو هر زمینه ای گوشی نمیدم چند جا سوال میکنم بعدام با منطق خودم پیش میرم
وکیوم و این چیزا رو هم خودم عوض کردم.تینر 20000 هم ریختم تو باک و پر گاز رفتم و اومدم .شمع وایر و هم چی عوض شده حتی یکم هم از حالت نرمال پیچ هوا رو بیشتر باز کردم که بنزین بیشتر بره تو سیلندر که صبح اوکی بشه ولی نشد.صبح هم دریچه ساسات کامل بستس البته با تنظیم خودم دریچه کیپ کیپ شد
سر صبح اتفاقا وقتی روشن میشه نه بوی خامسوزی میاد نه پت پت میکنه نه نوسان و نه دودسیاه..شتابم هم چه تو ساسات چه گرم بودن عالیه حتی با کولر فقط صبح روشن نمیشه امروز هم یه استارت زدم روشن نشد دوباره استارت زدم وسط راه استارت پدال گاز رو دوبار زدم دیدم روشن شده.کاربرات هم سال قبل سرویس شدس ولی احتمال میدم از کاربرات حالا از چی ...نمیدونم . احتمال میدم از سوزن شناور باشه که کیپ میشه نمیزاره بنزین بیاد یا نمیدونم ...تو این موقعا ادم به همه چی حساس میشهویرایش توسط hossein019940 : 23 مرداد 1398 در ساعت 12:37
-
24 مرداد 1398, 16:37 #54
-
26 مرداد 1398, 10:54 #55
دوستان مشکل مصرف سوخت بالا حل شده یه جورایی .....
دو دست شمع استفاده شده تو ماشین دارم و یکی هم ان جی کو استفاده شده .شمع بوش رو ماشین بوده و مصرف تغییری نمیکرد شمع فرانتک هم زدم بازم بی تاثیر بود غیر از (دلکو . وایر . کوئل . مگنت. پمپ بنزین .ووووووو سوزن کاربرات قدیمی...)تعویض شده بودن یه کاربرات دست دو خریدم بعدش سوزن هوا رو گرفتم گفتم شاید از سوزن هوا باشه----یه نکته رو بگم سوزن قبی وقتی میبتیش یعنی شروع به بستن میکردی از وسطای راه کل ماشین میلرزید فک کنم سوزش دقت ساخت نداشت و خوب کیپ نمیشد بعد سوزن هوا قدیمی رو بستم دیدم دقیقا تو همین شرایط که میبندی دور موتور کم میشه و لرز نداره تا وقتی به آخرین حد بشه داره خاموش میشه بلرزه همون روز هم شک کردم از سوزن باشه چون تغییرش مشخص بود-------
شمع روش بوش بود که مصرف بالا بود باز کردم ان جی کو بستم چند وقت داشتم دیدم تغییری نکرده دوباره شمع بوش رو زدم روش دیدم مصرف پایین بود ( شمعی که قبلا هم مصرفش بالا بود) و یه جورایی میشه گفت از سوزن مخلوط هوا بود که تا تنظیم میکیردی خوب بود بعد از تنظیم دیگه خودش از تنظیم خارج میشد و الان مصرفم پایین اومده راحت شدم..از بس باکو پر میکردم و خالی میشد.....
گفتم بگم شاید کسی مثل من باشه ...دو سال قبل که کل سوزنا رو خواستم عوض کنم به طرف گفتم هوا رو هم عوض کن گفت من اگه عوض کنم هر روز باید بیای بگی تنظیم کن هوا رو چون اینایی که روشون هستن فابریکی هستن اندازه دقیقن اینا نیستن فک کردم واسه تنبلیش میگه ولی مثل اینکه درست گفته
-
6 شهریور 1398, 07:19 #56
-
7 شهریور 1398, 05:49 #57
دوستان کاربراتور سوار
میتونند برای افزایش قدرت از کیت های تقویت جرقه امریکایی MSD استفاده کنند ولی یک خورده قیمتش بالاست
یکی از بچه های تیونیگ تالک قدیم به نام اقای عباسی (اصفهانیه) چند سالی هست این کیت MSD ایرانی رو تولید کرده که قدرتش در حد سری 6 MSD هست
و روی کاربراتور خیلی خوب جواب میده هم قدرت و شتاب رو بالا میبره هم از شمع میتونید مدت طولانی تری استفاده کنید و نیاز به خرید شمع نو کمتر میشه هم الایندگی رو کم میکنه و راحتر معاینه فنی میگیرید هر ماشینی کاربراتوری حتی نیسان و پاترول و هشت سیلندر و شش سیلندر جواب میده و قشنگ قدرت موتور رو بالا میبره
من روی زانتیا بستم با کویل زیمنسی دوقلو (اره نصب میشه روی زانتیا)و دهانه شمع رو باز کردم واقعا راضی کننده بود قشنگ گشتاور بالا رفته بود و ماشین جوندارتر شده بود
روی کاربراتور و انژکتور هر دو جواب میده ولی رو کاربراتور بیشتر
اسم کیتش PowerSpark هست یا بنویسید MSD ایرانی و تو تلگرام هم به همین پاور اسپارک کانال هم داره
گفتم به دوستان کاربرات سوار که مشکل شمع و خام سوزی دارند هم پیشنهاد بدم که لذتش رو ببرند
-
14 شهریور 1398, 11:44 #58
سلام وقت بخیر
چند وقت پیش طبق نظرات دوستان در این تاپیک پیچ تنظیم هوا کاربراتور پراید رو تنظیم کردم و مشکل ماشین برطرف شد ،
اما الان حدود دو روزه ماشین تو دنده 4 و 5 دور موتور 2800 به بالا ریپ میزنه ، هم روی گاز و هم روی بنزین ، علت چیه؟؟
دوستان اگر کسی نقشه شلنگهایی که به کاربراتور وصله رو داره لطف کنه توی تاپیک بزاره
ممنون
-
19 شهریور 1398, 05:42 #59
با درود خدمت دوستان عزیز.من یه پراید 82دارم که دو گانه ال پی جی هست ،چند روز پیش روی بنزین وقتی که پا رو از روی گاز بر می داشتم ماشین کلا خاموش میکرد،،نشون دادم گفتن کاربران باید شسته بشه ،،روی گاز مشکلی نداشت اصلا،،،
بعد از شستشو زمانی که روی بنزین بود یه نصفه روز خوب بو
تا اینکه رفتم روی سوخت گاز و برگشتم روی بنزین بازم مشکل مثل اول سچشد
یعنی روی بنزین وقتی پا رو از رو گاز بر میدارم و ماشین رو خلاص میکنم
ماشین خاموش میشه
،به نظر شما چه ایرادی داره
آیا تنظیم سوختشو خودم میتونم انجام بدم؟؟
ممنونم
-
19 شهریور 1398, 09:33 #60